dinsdag 21 april 2009

Kleine klusjes

Bij zo'n corso horen ook allerlei kleine zaken, waar je als voorzitter dan toch snel iets in moet regelen. Zo moeten er (vanwege het verwachte mooie weer) nog t-shirts komen voor een deel van onze medewerkers, vanavond in gang gezet, ben ik al enkele dagen bezig met de teksten voor de speakermannen (ja, nog steeds geen vrouwen) en de vertaling daarvan (dank weer aan onze hulpen op dat vlak), vinden er al diverse interviews plaats en is er nog een presentje voor al onze figuranten bedacht en gemaakt.

Dan ben ik met de genodigden lijst bezig bij de diverse ontvangsten. Inmiddels doen alle gemeenten veel dingen rondom het corso, activiteiten in de dorpen maar ook officiële ontvangsten met officiële gasten en tribunes. Ik zie het corso komend weekend al 7 keer voorbij trekken, maar dat zou nog meer kunnen zijn. Ik moet dan ook altijd een schifting maken en verdeel mijn aandacht tussen de diverse gemeenten, maar ook pleisterplaatsen waar onze mensen zelf zijn.

Enne, ik rijd dit jaar een stuk mee. Dat wil ik toch een keer mee maken. Het schijnt zo'n bijzondere belevenis te zijn. Ik stap in Sassenheim na de middagpauze in een van de voorste auto's, rijd mee naar Lisse, stap daar bij het gemeentehuis uit om op de tribune plaats te nemen en aan het eind van de stoet stap ik weer in een auto om de Keukenhof Corso Boulevard (voorheen Westelijke Randweg) "te nemen". Ben benieuwd.
Veel aandacht hebben we natuurlijk voor het nieuwe onderstel. Op dit moment wordt deze gewoon verder behandeld als elke andere praalwagen, want hij moet gewoon gestoken worden en zo, maar tijdens de rit wordt hij nauwlettend gescout. Onder dit onderstel komt dus geen tractor, maar een aggregaat. Dat apparaat is er vandaag ingezet. Weer een heel ander verhaal, dat dus met één heftruck gedaan kan worden.


Oh ja, de commissaris van de Koningin in Zuid Holland wil ook heel graag het corso bekijken, als onze gast en die van de gemeente Teylingen.

Geen opmerkingen: