vrijdag 20 april 2012

Snel dan

De praalwagens worden de hal uit gereden, alleen dat is al een hele manoeuvreerkunst. De chauffeurs worden direct uitgetest, voorproefje van wat komen gaat. (Ze moeten overigens ook blazen, want dat hd weer iemand bedacht.) Dan alle luxe wagens en bijzonder wagens toevoegen en in colonne naar Noordwijkerhout. Dit jaar rijden we daar verkeerd om, dat is we beginnen op het eindpunt van vorig jaar en rijden naar het beginpunt van vorig jaar. Past beter, route is wat veiliger en er kunnen meer mensen langs de route (want die is wel ook wel wat aangepast).

Vandaag de afwerkdag. Voor vrij veel praalwagens waren nog allerlei klusjes te doen. Op een enkel zelfs nog wat steekwerk, maar ook het bloemperk nog wat afronden, gras leggen, alle licht en geluid aansluiten, borden er op en noem maar op. Maar ook dat is gelukt.
Het was nog druk ook, in de opbouwhal. Naast de nodige bezoekers van verder weg, die met bussen tegelijk kwamen, ook weer een aantal groepen uit de omgeving en het vak. Die werden allemaal weer prima rond geleid door onze rondleidvrijwilligers. Dat is wel een goed concept gebleken. Zij vonden het leuk, de mensen die werden rondgeleid luisteren zeer aandachtig.
De vrolijke noten van Azerbeidjzan
De winnaars van het songfestival 2011, Nikki en Ell, heel eerlijk gezegd moest ik wel even de correct schrijfwijze opzoeken vanmorgen, zijn langs geweest. Ze waren enorm onder de indruk van "hun" praalwagen, die van Azerbeidzjan dus. Ze genoten, hebben ook de hele hal nog doorgelopen om alle andere praalwagens te bekijken en bewonderen. Omroep MAX maakte opnamen die worden gebruikt in de registratie van het corso bij het gemeentehuis van Lisse op zaterdagmiddag en de televisie uit Azerbeidzjan was er ook. Volgt hen bij het corso, op Keukenhof en zaterdagochtend bij het vertrek in Noordwijk, waar de ambassadeur de stoet zal wegschieten.

Zelf mocht ik dus nog even naar Eemnes voor de (proef)opnamen voor Koffietijd. Proefopnamen, want het wordt morgen/zaterdag 'live' uitgezonden op RTL4 van 10.00 uur tot 11.00 uur. En laat ik dan net wat anders te doen hebben. Dus toch maar goed, die proefopnamen. Alle corsoliefhebbers dus kijken (op zondag naar Uitzending gemist!). Er komt prominent een twittervogel in beeld (we hebben er meer gemaakt, dus op de praalwagens staan er ook nog genoeg).

Ik heb mijn vingers geoefend om straks en morgen de nodige tweets de wereld in te kunnen sturen. Dat moet gaan lukken. We gebruiken twee hashtags, te weten #corso2012 en #bloemenweekend. De eerste wordt ook gebruikt voor de wat officiƫlere berichten van de organisatie en de hulpdiensten plus gemeenten. Maar laat je daar niet door weerhouden. De tweede is de # die (in principe) wordt doorgezet naar de twitterbalk/-wall op de praalwagen Van postduif tot twittervogel. Dat belooft overigens echt leuk te worden. Ik ga eens kijken of ik op de diverse tribunes (weet dat ik het corso 6 keer voorbij zie komen (en telkens weer geniet)) mijn tweets zodanig kan plaatsen dat ze op de muur verschijnen.
En nu ben ik er helemaal klaar voor, haren kammen, pak aan en op de fiets naar Noordwijkerhout (al die verkeershinder toch ook). En ik ben er ook echt klaar voor want vanmiddag kreeg ik mijn aanstelling als verkeersregelaar in de bus, dus ik mag het nu ook echt doen en zijn. En lees hem maar eens goed, het is uiteindelijk toch gelukt om onze verkeersregelaars voor een jaar aangesteld te kunnen krijgen, jippie.
Ik heb hem echt verdiend!

Geen opmerkingen: